close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ממירי מתח לתעשיית הביטחון, התעופה והחלל

מערכת שורשו תשרי, תשעח26/09/2017

בתעשיית הביטחון כמו גם בתעשיות התעופה והחלל, לא ניתן להתפשר על איכות הרכיבים האלקטרוניים, לכן נהוג להקפיד על סטנדרטים גבוהים ומחמירים במיוחד

תגיות:
יניב חניא
בתעשיית הביטחון כמו גם בתעשיות התעופה והחלל, לא ניתן להתפשר על איכות הרכיבים האלקטרוניים, לכן נהוג להקפיד על סטנדרטים גבוהים ומחמירים במיוחד. בעת פיתוח וייצור מוצרים חדשים לשוק הצבאי ולתעשיית החלל והתעופה, יש להתאים את המערכות לסביבות עבודה קיצוניות במיוחד ולתנאים קיצוניים. לכן, במוצרים רבים נהוג לשלב ממירי DC ל-DC, תפקידם של ממירי המתח לשנות את מתח הכניסה למתח יציאה שונה, נמוך או גבוה יותר, בהתאם לאפליקציה וסוג המתקן.

ארכיטקטורת המרות מתח למוצרים בתחומי הצבא והחלל
בעת תכנון מוצרים לצבא ולתעשיית החלל נדרשים המהנדסים למצוא פתרונות מתקדמים בנושא של המרת מתח. במקרים רבים נהוג לתכנן ארכיטקטורה ייעודית להמרת מתח הכניסה למתח הרצוי באפליקציה, לרוב מתח נמוך יותר. במוצרים רבים בתעשיית הביטחון ובתעשיית החלל נהוג לשלב ממיר מתח DC ל-DC בו מתח הכניסה הוא V28, בעוד שהמתח באפליקציה הנו V5. כלומר יש לשלב במערכת ממיר מתח להקטנת המתח בכניסה, במקרים רבים מתקינים ממיר מתח מרובה יציאות הממיר את מתח הכניסה למתחים נמוכים יותר בהתאם לצרכנים השונים המותקנים במערכת, לדוגמה מיקרו פרוססורים, חוצצים דיגיטליים וקונטרולרים שונים, שמתח העבודה שלהם הוא לרוב בטווחים שבין V1 ל-V3.3.

עם זאת, יש לשים לב לנצילות הממיר, לכן לרוב משתמשים בממירי מתח DC ל-DC שרמת הנצילות שלהם מעל 90%. הממירים המתקדמים מתאימים לעבודה בתנאים קיצוניים, לרבות סביבת עבודה בטמפרטורה הנחשבת לקיצונית כמו 70 מעלות מתחת לאפס ועד ל-150 מעלות צלזיוס. בתעשייה הצבאית בוחרים בקפידה את ממירי ה-DC ל-DC, עליהם להיות עמידים במיוחד ולעבוד גם כאשר יש רטט גבוה, במקרים מסוימים המתקן חייב לעמוד גם בתנאים של קרינה גבוהה.

גם בתעשיית החלל שמים לב לנושא איכות הממירים ובוחרים במוצרים ייעודיים ועמידים המסוגלים לעבוד בתנאים קיצוניים במיוחד. בחלליות מחקר משלבים ממירי מתח המסוגלים לעבוד בטמפרטורה קיצונית של 90 מעלות מתחת לאפס, הממיר חייב להית עמיד במיוחד ולעמוד ברעידות גבוהות ולשמור על מתח יציאה קבוע גם אם יש קפיצות במתח הנכנס למוצר.

עבודה יעילה ללא תקלות לאורך שנים ארוכות
במוצרים שונים בתעשיות הביטחון והחלל נדרשים הממירים לעבוד בתנאים קיצוניים במיוחד, וזאת ללא תקלות ולאורך שנים ארוכות. ממירים לתעשיית החלל ולתעשיית הביטחון מיוצרים על ידי חברות מובילות המשקיעות משאבים עצומים בפיתוח ומחקר.

בממירי המתח מ-DC ל-DC לתעשיות הביטחון, התעופה והחלל נהוג להתקין גם פילטר ייעודי לסינון רעשים, הממירים חייבים לעבוד גם בסביבה עם קרינה גבוהה, בהתאם לתקנים המחייבים בתעשיות המתקדמות. חשוב לציין כי אין הרבה יצרנים בעולם המסוגלים לעמוד בדרישות הקפדניות והמחמירות של תעשיות החלל והביטחון, לכן המחיר של הממירים גבוה יותר בהשוואה למוצרים השונים שניתן למצוא בתעשיות הרכב ומוצרי האלקטרוניקה, מומלץ לרכוש ממירי מתח בישראל רק מספק אמין ומוביל בתחום האלקטרוניקה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה